Tenerife!

18 mei 2018 - Tenerife, Spanje

Met Yolanda vlak voordat ik vertrokDaar zijn we dan eindelijk, op Tenerife. De eerste week is echt voorbij gevlogen!

Ik vond het wel erg spannend, voor de eerste keer zou ik alleen gaan reizen. Met een vliegtuig! Het is dan ook een hele tijd geleden dat ik heb gevlogen, zo'n 13 jaar geleden en dan moet je ineens in je eentje. Het was wel even zoeken en aftasten op het vliegveld, want ja, doe maar eens alles in je eentje terwijl je geen idee hebt wat je eigenlijk moet doen.

Het verliep eigenlijk heel soepel, alles ging goed en was goed te vinden. Helemaal niets om je zorgen om te maken eigenlijk! Ik was gelukkig veel te vroeg bij mijn gate, waardoor ik de nacht in de ochtend zag veranderen. Het vliegtuig zat niet vol, waardoor ik lekker de ruimte had. Ik had een man naast mij zitten met een stoel ertussen. Er was zoveel ruimte dat hij tijdens de vlucht een rij naar voren was gegaan en daar in slaap was gevallen. Uitzicht vanuit het vliegtuig boven TenerifeDit gaf mij dan weer de mogelijkheid om zelf ook wat slaap te pakken (wat ik dus totaal niet had gehad, doordat ik om 06:10 zou vliegen). Heel fijn was dat, maar wel gek om in een vliegtuig te slapen. Je slaapt wel, maar toch niet helemaal lekker.

Ik kwam hier op zondag ochtend aan, een uurtje eerder dan in Nederland door het tijdsverschil. Ik werd vriendelijk en enthousiast ontvangen door Patrick op het vliegveld. We reden naar het appartement toe waar ik de komende 9 weken zal verblijven. Het appartement staat op het bedrijventerrein, heel makkelijk want dan hoef ik niet te reizen naar het bedrijf :).

Lincy (de vriendin van Patrick) had al geregeld dat mijn appartement lekker schoon was en dat er al iets te eten lag, omdat de winkels op zondag gesloten zijn. Heel fijn, want ik had reuze honger na bijna niks gegeten te hebben! We hebben samen een tosti gegeten, lekker Nederlands haha. Patrick en Lincy verblijven ook in hetzelfde appartementencomplex, dus dat is wel fijn. Lincy werkt ook in het bedrijf mee en in een restaurant bij Playa de las Américas. Ik kan het goed met ze vinden en ze willen ook een aantal keer per week gezellig samen eten, zodat ik niet helemaal alleen ben.

Zondag middag was ik mee gereden met Patrick en Lincy. Lincy moest werken dus die gingen we afzetten bij het werk, daarna zijn we langs de boulevard gelopen bij Playas de las Américas. We hebben bij een leuk tentje een lekkere mojito gedronken, zonder alcohol natuurlijk ;)! Je kon zelf smaakjes kiezen voor de mojito, erg leuke toevoeging. We hebben de middag gespendeerd daar en gepraat over de stage. Thuis eenmaal aangekomen kwam ik er op een pijnlijke manier achter dat de zon toch wel fel schijnt en dat ik mij was vergeten in te smeren. Aii, pijnlijk, maar dit mag de pret natuurlijk niet bederven. Goed after sun smeren en goed insmeren, weer geleerd ervan!

Het zal voor mij ook een uitdaging worden naast de stage om op mijzelf te wonen. Gek, 9 weken op jezelf wonen, waarbij je zelf moet koken en zelf moet schoonmaken. Aan de andere kant is het ook wel fijn, geen broer en zus die zo vervelend zijn :P! Grapje hoor, ik zal ze wel missen.

Maandag begon ik al gelijk in het bedrijf, ik werd eerst rond geleid over het hele bedrijf met uitleg wat waar gebeurt. Daarna mocht ik Lincy helpen met het planten van de stekjes cactussen in grotere 'plots'. 's Middags mocht ik Kate (afgekort) helpen bij het zaaien. Dit doen ze zelf op het bedrijf. Ze hebben een eigen zaaimachine waarmee ze verschillende soorten cactussen en succulenten zaaien.

Ik heb een aantal dagen geholpen bij het klaarmaken van bestellingen, hierbij hebben ze verschillende roltafels waarop de benodigde planten staan. Deze planten zet je over in trays, die je dan weer op de karren zet. Bestellingen klaarmakenLeuk werk, want hierdoor leer je de verschillende soorten herkennen. Aan de andere kant iets minder leuk, want het blijven cactussen. Je draagt wel handschoenen maar

soms komen de naalden toch door de handschoen heen. Heb al een aantal naalden in mijn hand gehad. De andere medewerkers hebben dit een stuk minder omdat zij meer ervaring hebben en precies weten hoe je de potten vast moet pakken waardoor je deze naalden niet in je hand krijgt. Ik zal de komende tijd dus nog veel naalden in mijn handen krijgen.

Het is ook erg stoffig op het eiland, best logisch. De zon schijnt de hele dag en er valt amper neerslag. Dit zorgt er wel voor dat je aan het einde van de dag helemaal bruin bent. Jammer genoeg niet door de zon, maar door het stof dat op je lichaam waait. Dit douche je er wel makkelijk vanaf, dus veel last heb je er niet van gelukkig!

Terwijl ik dit schrijf, zit ik lekker comfortabel in mijn appartement, op de bank. Af en toe kijk je naar buiten en zie je de zon heerlijk schijnen. Uitzicht vanuit mijn appartementHet uitzicht is ook echt super, als je ver genoeg kijkt kan je de zee zien.

Dit weekend zal ik voornamelijk gaan relaxen, maar ook leuke dingen doen met Patrick en Lincy. Toch wel fijn als je mensen hebt van ongeveer dezelfde leeftijd, die toevallig dezelfde taal spreken en nog eens in de buurt wonen ook (naast mij)!

Voor nu sluit ik de blog af, maar volgende week zal er zeker weer een blog online komen. Ik hoop dat ik dan leuke of gekke dingen heb meegemaakt om jullie mee te vermaken.

Adiós y muchas gracias!

Dikke kus en knuffel

Leonie

1. Hetty:
    18 mei 2018
    Hoi leonie. Wat een onderneming zo in je eentje. Heb net je hele verhaal hard op voor gelezen aan Theo. Hij vindt het ook een mooi verhaal. Geniet van deze mooie tijd en ervaring en we kijken uit naar je volgende blok. Dikke 💋💋 en veel plezier . Liefs van ons
  2. Ria Enthoven:
    18 mei 2018
    Leonie ik wens je een fijne stage en gezellige collega's. Veel mooi weer zodat je naar het strand kan, maar wel smeren op je witte huid. Het eiland is best mooi dus er is veel te ontdekken. Geniet van je zelfstandigheid.
  3. Frans:
    22 mei 2018
    Hoi Leonie, mooie start gemaakt! Lijkt me een leuke stage worden en een mooie plek. Ben benieuwd naar de komende weken, hoop dat je beetje tegen de zon kan over een poosje. En dat je kookkunsten prima worden! Leuk dat je al foto's hebt toegevoegd!