Semana seis en Tenerife

4 juli 2018 - Tenerife, Spanje

Met papsHola! Qúe tal?

Dit is een vaakgebruikte begroeting hier op Tenerife. Iedereen begroet elkaar elke ochtend met meestal een grote glimlach. Hierdoor start je de dag zelf ook vrolijk, goede motivatie.

Lunes 18 de junio

Deze dag heb ik rust genomen van het werk. Het was een heel druk weekend geweest, waarin veel gedaan is en weinig geslapen is. Ik had een aantal uurtjes extra slaap nodig. Doordat ik een dagje in het appartement bleef, kon ik ook mooi aan school werken en lekker relaxen.

Martes 19 de junio

Op de maandag en dinsdag loop ik om de week mee met zaadvruchten verzamelen. Dit heb ik vandaag ook heel de dag gedaan, er waren heel veel vruchten! Nadat de werkdag erop zat, had ik afgesproken met mijn ouders en Yolanda om ergens sushi te gaan eten. Erg leuk idee, ik had een restaurant gevonden waar ik wel van dacht dat ze lekkere en goede sushi zouden hebben. Bij het restaurant aangekomen en gekeken te hebben naar de menukaart, viel het ons een beetje tegen. Het was niet de manier van sushi eten zoals wij gewend zijn in Nederland. Mijn moeder en ik hadden een sushi plateau besteld, wat al fout ging. We kregen niet wat wij besteld hadden, dus het moest weer opnieuw gemaakt worden. Dit duurde erg lang en inmiddels hadden mijn vader en zus het eten al op terwijl wij nog aan het wachten waren. Erg jammer. Na het eten zijn we nog even de winkelstraat doorgelopen om ergens een ijsje te halen, want bij het restaurant wilden wij niet langer blijven.

Miércoles 19 de junio

In de ochtend heb ik geholpen om de laatste zaden te verzamelen. 's Middags heb ik nog even aan schoolopdrachten gewerkt. Patrick en Lincy hadden ons uitgenodigd om bij een Italiaan in de buurt te gaan eten. Lincy was helaas ziek Eten bij de Italiaangeworden dus zij ging niet mee. We waren een stuk de bergen in gereden en liepen bij een erg afgelegen plekje een restaurant naar binnen. Als je zoiets ziet, zou je denken dat zij totaal geen toeristen te eten krijgen en geen engels spreken. Dit viel alles mee en er was zelfs een kaart in het Engels. Het eten was echt super lekker en we hadden toevallig allemaal een pizza genomen. Ik probeerde nog een aantal keer in mijn beste Spaans iets te bestellen of te vragen, maar deze Spanjaarden praatten erg snel Spaans waardoor het amper te volgen was, haha.

Jueves 20 de junio

In de ochtend heb ik een tijdje meegelopen met Patrick, hij legde mij allerlei dingen uit over bestrijdingsmiddelen en natuurlijke bestrijders. Ik vond het erg interessant. 's Avonds zou ik weer met mijn ouders afspreken en samen uit eten gaan. We liepen langs de boulevard om een leuk restaurantje op te zoeken. We kwamen uiteindelijk terecht bij de beachclub. Hier kon je eten en 's avonds veranderde het in een, de naam zeg het al, beachclub. Nadat wij gegeten hadden liepen we de strip Cocktails met Yolandaover om nog ergens een drankje te gaan drinken. Hier kwamen wij uiteindelijk 2 meiden tegen uit Limburg, die een beetje lastig werden gevallen door dronken Engelsen. Ik bood aan dat zij wel bij ons mochten zitten, het gesprek was gelijk gezellig. Mijn ouders hadden het wel gezien en vertrokken naar het hotel. Wij gingen nog met z'n viertjes een paar clubs langs. We werden genoeg aangesproken door proppers, dit zijn mensen die je aanspreken en je overhalen om bij hún kroeg/club naar binnen te gaan. We hadden een paar goede deals gesloten en het erg naar ons zin gehad.

Na een traditie van lekker eten na het uitgaan, in dit geval de Mac Donalds, leek het ons een goed idee om weer naar huis te vertrekken. Doordat mijn ouders al eerder weg waren gegaan moesten we de taxi nemen. Yolanda en ik allebei een aparte, aangezien mijn appartement en het hotel allebei een andere richting op was.

Viernes 21 de junio

Vandaag was het een rustige en relaxte dag. Mijn vader kwam 's middags nog even kijken op de kwekerij. Daarna reden wij naar hun hotel toe, want ik bleef daar de nacht slapen. Ik had mijn 'koffer' al ingepakt voor een overnachting. We zijn uiteindelijk uit eten geweest bij een chinees restaurant, dit was best wel lekker. 's Avonds zijn we redelijk vroeg gaan slapen want de volgende dag moesten we vroeg gaan opstaan.

Sabado 22 de junio

Vroeg opstaan, het is niet mijn ding. Als ik eenmaal wakker ben en uit bed ben gestapt, dan komt het wel goed. We hadden onze bikini alvast aangetrokken en aangekleed, het was tijd voor ontbijt! Hierna zouden we niet meer terug komen in het appartement, omdat dit ook gelijk de laatste dag was dat mijn ouders op Tenerife waren. Na het ontbijt stapten we de auto in en reden richting de haven. We zouden vandaag op een boottocht gaan en dolfijnen en walvissen gaan spotten! Ik had hier heel veel zin in.Boottocht

Van mijzelf weet ik al dat ik niet goed tegen autoritten kan of vliegen. Ook wist ik dat ik snel misselijk wordt op een boot, dit was al getest zo'n 10 jaar geleden toen we op een snorkeltocht gingen in Egypte. Ik was erg misselijk geworden en voelde mij echt ellendig. Natuurlijk hoopte ik dat ik eroverheen was gegroeid en dat alles goed zou gaan. Deze hoop gaf mij heel snel een klap in mijn gezicht. Doordat de boot best veel klapte op de golven, vonden mijn organen het een goed idee om rond te gaan draaien in mijn lichaam. Ik werd erg misselijk en het personeel gaf mij een goed idee door achterop de boot te gaan zitten. Dit werkte best snel en heel goed. Ik voelde mij hier stukken beter door waardoor ik weer genoot van de boottocht.

We hadden de hele tijd mooi uitzicht en na een tijdje kwamen we een klein groepje dolfijnen tegen, super leuk! We hebben even kunnen zwemmen bij een prachtige rotswand waarna we gingen lunchen op de boot. Na de lunch gingen we echt de zee op om walvissen te spotten. We kwamen uiteindelijk een hele grote groep tegen en nog een groep dolfijnen die normaal rond deze periode vertrokken zijn. Heel interessant!Rotswand

We zijn na deze leuke dag nog ergens een drankje gaan doen en toen richting mijn appartement gereden om ons om te kleden. Hierna moesten mijn ouders helaas al vertrekken naar het vliegveld. Het waren 10 hele gezellige dagen. De zondag heb ik gebruikt om volledig weer tot rust te komen na de hectische dagen.

Bedankt voor het lezen van mijn blog,

Hasta pronto!

Leonie

1. Frans:
    5 juli 2018
    Hoi Leonie, weer een mooie week! Leuk dat je ouders zo lang bleven! Het is af en toe net een foodblog maar dat kom ik meer tegen. toch belangrijk dus dat eten all over the world. Geen voetbal gekeken? Dat doen ze ook op ieder continent! Mooie stage geregeld tot zover, goed bezig. Het einde nadert.
  2. Ria Enthoven:
    5 juli 2018
    Hola Leonie
    Ik snap Frans wel een beetje, die wil natuurlijk lezen of je al een beetje resultaat boekt.
    Ben je al bij het tuincentrum geweesd of een supermarkt om te kijken voor afzet??
    Als je nog wat foto's van de kwekerij hebt? dat vindt ik ook wel leuk. Nog een hele fijne stage verder!!