Semana trés en Tenerife

5 juni 2018 - Tenerife, Spanje

Lunes 28 de mayo

Vorige week had ik stekjes gesneden van planten, deze ging ik vandaag 'oppotten'. Je pakte ongeveer 3 á 4 stekjes en bundelde dit, waarna je deze bundel in de pot deed. Hiermee zijn we ongeveer de hele dag bezig geweest. 's Avonds heb ik een aantal uur gesproken met een vriend via Facetime, soort van Skype. Erg gezellig was dat, het ging dan ook vooral over onzin en vooral veel lachen.

Martes 29 de mayo

Ik heb de hele dag Cate mogen helpen, we gingen vetplantjes die leken op kleine Pacman's sorteren op plantmaten. Deze worden weer gebruikt bij het oppotten. Het was erg veel werk. Na het werk hebben we weer boodschappen gedaan, veel was het niet. Ik had nog genoeg eten in de koelkast liggen maar er moest o.a. water gehaald worden en dingen die op waren. Na de boodschappen thuisgebracht te hebben en het had opgeborgen, leek het mij een goed idee om iets aan school te gaan doen. We waren nu al ruim 2 weken bezig met de stage en er moesten nog leerdoelen gemaakt worden. Hier ben ik mee bezig geweest totdat ik eten ging maken. Na het avondeten, wat overigens heel lekker was, duh :P! Ik vond het tijd om mijn Spaanse vocabulaire uit te breiden en heb de hele avond Spaanse regelmatige werkwoorden uitgeschreven. Ik heb de belangrijkste eruit gepakt, die ik veel denk nodig te hebben.

Miércoles 30 de mayo

Deze dag was een nationale vrije dag in Spanje en dat betekende ook vrij voor mij! Het was día de Canarias, de dag van de Canarische mensen. Ik dacht heerlijk uit te slapen op deze dag, maar daar dacht het standaard alarm op het bedrijf anders over.. Elke ochtend gaat het beginsein alarm om 8 uur af, net zoals op deze dag dus. Ze hadden geen rekening gehouden met de vrije dag, hierdoor was ik wel lekker op tijd wakker. Ik kon hierdoor een aantal afleveringen van 13 Reasons Why bekijken op Netflix, niet geheel onprettig. Na de middag besloten we om van het mooie weer te genieten en een rondje te rijden door Playa de las Américas. Afgelopen zaterdag had ik een klein stukje geoefend in Patrick zijn auto op het bedrijven terrein.

Vandaag vertrouwde hij mij zijn auto toe op de openbare weg. Het ging in het begin een beetje stroef omdat de auto voor mij nieuw is en de koppeling anders. Na een aantal meters rijden en we het terrein af gereden waren ging het al een stuk beter. We hebben gelijk een extra toeristische route genomen naar het centrum van Playa. Er wilde een auto invoegen en als sociale Nederlander leek het mij wel aardig om deze persoon ruimte te geven door een baantje op te schuiven. Hierop attendeerde Patrick mij erop dat op deze baan een bocht naar links kwam voor een afslag. Deze bocht kwam alleen iets eerder dan ik verwacht had waardoor ik nog net aan niet driftend en op 2 wielen door de bocht ging. Grapje natuurlijk, na een stress scheut door mijn lichaam wist ik de auto netjes door de bocht te manoeuvreren. Hierdoor gingen we door een ander gedeelte van Playa dan gepland, zoals ik zei, toeristisch.

We liepen door Playa heen, waar het trouwens behoorlijk heet aan het worden dus ik was blij dat ik een rok had aangedaan. We hadden wel dorst gekregen van het weer en het lopen en besloten ergens iets te drinken. We hadden het drinken besteld en de ober bood ons specialiteiten aan omdat het día de Canarias was. Leuk! En lekker leek mij, totdat ze het bordje kwamen brengen. Op het bordje lag een halve aardappel, die dus blijkbaar helemaal zout gekookt was. Dit was wel erg lekker en zout, leek wel op patat maar dan iets gezonder zonder frituurpan. Verder lag er ook een soort bruin vierkant hapje, wat ik mij hierbij moest voorstellen, geen idee. Ik wilde van alles proberen dus nam een hap. Erg droog en totaal niet wat ik lekker vond. Ik vroeg aan de ober wat het was en hij vertelde mij dat het Gofio heette. Volgende keer weet ik dus wat ik níet moet bestellen.

Jueves 31 de mayo

Deze dag heb ik niet heel veel gedaan, behalve dat mijn wekker niet af was gegaan en ik dus wakker werd van het bedrijfsalarm. Ik schrok me rot en binnen 5 minuten stond ik dan ook al klaar om aan de slag te gaan. Ik mocht Cate weer helpen met de pac-mans sorteren. Ik heb het 's avonds gewoon rustig gehouden met Netflix en lekker relaxen.

Viernes 1 de junio

Het was vrijdag! En dat betekende dat het weer bijna weekend was. Ik begon de ochtend met het helpen aan de pac-mans, zoals de rest van de week. Daarna kreeg ik de tijd om aan mijn school te werken, zoals mijn blog en andere opdrachten. Ik ben hier aardig lang mee bezig geweest. 's Middags hoorde ik Mano aan de deur miauwen en heb hem maar binnengelaten in mijn appartement. Hier heeft hij de hele middag en halve avond lekker op de bank gelegen en mij 'geholpen' met mijn blog schrijven. Lees: Hij liep over het toetsenbord heen.

Sabado 2 de junio

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan. We hadden niet veel nodig want we zouden een paar dagen later weer boodschappen doen. Ook Lincy kwam weer terug vanuit Nederland. We hadden al afgesproken dat we 's avonds uit eten zouden gaan, we hadden allemaal geen zin om eten te maken eigenlijk. We gingen rond 8 uur naar Playa, daar kwamen we erachter dat meerdere mensen het idee hadden om met de auto hierheen te gaan. We konden met moeite een plekje vinden en na 3 keer over dezelfde parkeerplaats te rijden hadden we toch ergens een plekje kunnen vinden, gelukkig! Het eten was erg lekker en het personeel kende Patrick en Lincy omdat ze er al een aantal keer waren geweest. Na het eten besloten we om weer naar de Irish pub te gaan. Ik had mijzelf aangeboden om niet te drinken en dus de bob te zijn. Het was erg gezellig en het rijden naar huis ging ook erg goed. Ik had van de week natuurlijk al geoefend :)

Domingo 3 de junio

Het was een rustige dag en ik heb heerlijk uitgeslapen. 's Middags heb ik nog aan mijn blog gewerkt en verder lekker gerelaxt.

Ik hoop dat jullie mijn blogs een beetje leuk vinden tot nu toe, laat het vooral eventjes weten :)

Kussen en knuffels en tot de volgende blog

Leonie

1. Frans:
    6 juni 2018
    Zeker leuk om te lezen! En goed hoe je met Spaans bezig bent, heb je de juf ook toegevoegd aan je mailinglijst......? Goed dat je ook mag rijden daar, het is toch weer een beetje anders dus. En je bent/ wordt best zelfstandig daar, straks weer wennen thuis!
  2. Anja:
    7 juni 2018
    Leuk om te lezen over je avonturen!! Vooral nog lekker genieten daar!
  3. Died:
    8 juni 2018
    Leuk verhaal leoni ik ben blij dat je het naar he zin heb Gr opa en oma
  4. Ria Enthoven:
    10 juni 2018
    Geen zorgen ik kan alles gewoon lezen. Een gezellige tijd nog bij Patrick en Lincy. Volgende keer rij je misschien wel met het dak open!!
    En voor je het weet staat je fam voor de deur.
    Je tia Ria