Semana cinco en Tenerife

26 juni 2018

Buenos días mi familia y amigos!

De vijfde week! Wat gaat het snel, we zijn alweer over de helft van de stage heen. Deze week was een leuke en spannende week, mijn ouders en zus kwamen langs! Ik had hier heel veel zin in en keek er ook naar uit. Er stonden leuke dingen op de planning de komende 10 dagen dat zij hier blijven.

Lunes 11 de junio

Deze ochtend heb ik weer geholpen om de vruchten te verzamelen. Nadat we deze vruchten hadden verzameld, waarvan we dit keer 2 EMMERS vol hadden, gingen we de zaden eruit halen. Hiervoor moesten we de vruchten opensnijden en met een lepeltje het vruchtvlees en zaden eruit lepelen. Hier zijn we een aardige tijd mee bezig geweest. Eigenlijk voor we het wisten was de werkdag zo voorbij. Na het werk ben ik boodschappen gaan doen met Patrick en Lincy. Ikzelf had niet zoveel spullen nodig voor mezelf, maar ik moest wel boodschappen gaan doen. Mijn ouders zouden deze woensdag aankomen hier. Ik had een paar lekkere dingetjes gehaald; koekjes, chips, drinken, bier voor paps ;) Na de boodschappen heb ik alles opgeruimd en een chille avond ervan gemaakt en lekker vroeg gaan slapen.

Martes 12 de junio

Ik heb de hele dag met Patrick meegelopen. We gingen speciale planten uitzoeken, deze planten stonden al een hele tijd op een tafel. Hierbij gingen we de rotte, dode planten weggooien waardoor er meer ruimte kwam op de tafels. 's Avonds ben ik uit eten geweest met Hanneke en Patrick, we hadden een leuk restaurantje uitgekozen in Playa de las Américas. Erg gezellig en lekker eten :)

Miércoles 13 de junio

Dit was dé dag! Dé dag dat mijn ouders aankwamen op Tenerife! Maar voordat zij hier waren moest er eerst gewerkt worden. Deze dag ging ik samen met Hanneke op kantoor zitten. Zij gaf mij uitleg over mijn opdracht en gaf hier aanwijzingen voor. Hanneke werkt voor Ubink in Nederland, waarvan Succulent-Valley een onderdeel is. Zij kon mij dus goed uitleg geven over hoe het in Nederland gaat en wat belangrijk is voor mijn opdracht.

Na het werk moest ik nog een paar uurtjes wachten op het bericht dat mijn ouders en mijn zus geland waren, spannend! Ze waren een halfuur eerder geland dan gepland stond, alleen maar beter. We zouden 's avonds uit eten gaan, wat erg gezellig was. We zijn uit eten geweest bij La Karina, waar ik al eerder was geweest met Patrick en Lincy. La KarinaWe hadden genoeg te bespreken en het was erg leuk om ze weer te zien. De volgende dag moest er wel gewerkt worden natuurlijk dus we zijn niet al te laat naar huis gegaan.

Jueves 14 de junio

Na het werk zouden mijn ouders en Yolanda naar mijn appartement komen. We zouden samen boodschappen gaan doen, aangezien zij bij mij kwamen eten en we daar nog spullen voor moesten halen. Zij hadden een auto gehuurd dus we konden makkelijk naar de supermarkt rijden. Ik had spaghetti gemaakt, terwijl zij een kaartspelletje aan het spelen waren. We hebben heerlijk gegeten en daarna nog een aantal uur gezellig gepraat en kaartspelletjes gespeeld. Zij gingen weer redelijk op tijd terug naar het hotel omdat ze nog wel een beetje moe waren van de vlucht en het niet te laat voor mij wilden maken.Koken voor ouders

Viernes 15 de junio

Het was vrijdag, en dat betekent weekend! We hadden een heel druk en leuk weekend ingepland. 's Middags zou ik mijn ouders en Yolanda een rondleiding geven over de kwekerij en laten zien waar ik altijd uithang :P Het werd een rondleiding van meer dan 2 uur. De kwekerij is best groot en er valt genoeg te zien. Na de rondleiding hebben mijn ouders een gordijn opgehangen in mijn appartement, wat niet helemaal vlekkeloos verliep. Mijn vader stond op een plastic tuinstoel, totdat deze onder hem wegzakte en hij onderuit ging. Gelukkig niks ernstigs, alleen een blauwe plek en een paar dagen last. Na dit ongelukje zijn we gezellig uit eten geweest bij El Cordero. Dit betekent schaap in het spaans. Voor het restaurant hebben ze bomen staan die in de vorm van een schaap zijn gemaakt. Hierna zijn we nog eventjes naar de Irish Pub geweest.

Sabado 16 de junio

Vandaag gingen we eens de toerist uithangen. We stapten in de auto en gingen onderweg naar de El Teide. Dit is de hoogste berg/vulkaan van heel Spanje. Onderweg zijn we nog een aantal keer gestopt om van het uitzicht te genieten en leuke foto's te maken. We hebben uiteindelijk besloten om de berg nog hoger te beklimmen door de kabelbaan te nemen naar boven. Hierdoor waren we op 3000 meter hoogte. We zijn met het voetpad nog een stuk omhoog gelopen. Dit viel niet El Teidehelemaal mee, aangezien het voetpad was gemaakt van stenen die tegen elkaar waren aangelegd. Hiertussen zaten nog genoeg kieren waardoor je heel erg moest oppassen waar je liep.

Na ons avontuur op de vulkaan leek ons het een goed idee om door te rijden naar Santa Cruz, de hoofdstad van Tenerife. Na genoeg bergweggetjes gezien te hebben en een noodstop gemaakt te hebben omdat mijn moeder misselijk werd, waren we dan eindelijk in Santa Cruz aangekomen. Ik was hier nog niet geweest en wist ook niet echt wat je hier kon vinden. Hierbij was ik dus zelf ook een echte toerist geworden. We slenterden een beetje door de stad heen en waren een aantal winkels in geweest.

We hadden aardig trek gekregen en het leek ons wel een goed idee om ergens een hapje te gaan eten. We hadden de snelweg terug genomen, die in dit geval een héél stuk sneller was dan alle bergweggetjes en steile stukken. We reden naar Playa en parkeerden daar onze auto. We liepen over de boulevard op zoek naar een leuk restaurantje. Dit lukte al aardig snel aangezien de hele boulevard vol zit met winkeltjes en restaurants.Landschap

Domingo 17 de junio

Op zondag zijn in de kleine dorpjes de meeste winkels gesloten. Hierdoor valt er weinig te doen en om de hele tijd in het toeristengebied rond te wandelen is ook weer wat. We besloten om met zijn zessen, mijn ouders,Yolanda, Patrick en Lincy naar een waterpretpark te gaan. We gingen er al redelijk vroeg heen, alsnog stond er een hele rij bij de kassa's. Er waren blijkbaar meerdere mensen die zin hadden om een dag door te brengen in een waterpark. Na een plekje gevonden te hebben bij het strandje, vonden we het tijd om naar de eerste waterglijbaan te gaan. Hierna hebben we er nog een paar gedaan, er stonden niet hele lange rijen, maar de tijd tikt toch wel door als je staat te wachten. Na een aantal glijbanen hadden we een beetje trek gekregen, want ja, glijbanen kosten energie. We hebben een hotdog en patat gegeten, erg gezond is het niet. We hebben de middag ook gevuld met glijbanen en hebben het erg naar ons zin gehad.

Nadat onze handen eruit zagen als ''oude oma handjes'' en het park ging sluiten, leek het ons een goed idee om ons om te kleden in mijn appartement en bij de lokale Mexicaan lekker een hapje te gaan eten. Na zo'n lange dag ben je best wel gesloopt. Ik diende weer als Spaanse tolk in het restaurant, veel Engels spreken ze hier niet. Mijn Spaans wordt ook steeds beter, maar het is soms nog best lastig om duidelijk te maken wat je wilt hebben. Uiteindelijk was het gelukt met wat handen en voeten gebarentaal en kregen we ons eten. We hebben ons buikje heerlijk rond gegeten en daarna besloten we maar eens vroeg naar huis te gaan. We waren allemaal gesloopt van deze lange energieke dag en konden wel wat rust gebruiken.

Na dit verhaal hebben mijn vingers ook wat rust nodig en zal ik mijn blog ook afsluiten.

Ik hoop dat jullie genieten van mijn verhalen

Adíos y hasta la próxima semana

Leonie

1. Frans:
    27 juni 2018
    Leuk dat je familie op bezoek is (geweest?)! En konden ze mooi zien dat je op eigen benen kan staan, maar nog thuis even genieten is ook niet verkeerd. Wel grappig dat je nu dus de beste bent van je familie met Spaans. Tijd gaat wel snel zo, blijf je nog langer dan de stageperiode?