Semana cuatro en Tenerife

20 juni 2018

De vierde week zit er al weer op hier op Tenerife. Wat gaat te tijd toch snel. Op het moment dat ik dit nu schrijf (lees typ) zit ik al in de zesde week en al over de helft van de stage! Jeetje, de tijd vliegt. Deze blog is wat aan de late kant omdat ik het erg druk had in de vijfde week. Hierover kan je genoeg lezen in de volgende blog! :) Er zat een erg leuke week aan te komen waarin ik bezoek krijg.

Lunes 4 de junio

Grote cactussenVandaag ging ik weer een dag helpen met de zaden verzamelen van de cactus planten. Dit werk had ik al eerder gedaan dus ik wist precies wat ik moest doen. Ik loop op deze dag mee met een vrouw die goed Spaans spreekt en amper Engels. Dit zou een taalbarrière betekenen. In het begin was dit ook zeker het geval, maar na een aantal keer werken met deze vrouw begrijp je haar al beter en snap je steeds meer wat zij bedoelt. We konden een aardig gesprekje voeren. Ik vertelde haar dat mijn familie volgende week zou komen en dat ik er zin in had! Ik kon haar ook vertellen uit hoeveel personen mijn gezin bestond, broer en zus en hoe oud zij waren. Het Spaans gaat mij steeds beter af en ik ben er heel blij mee dat ik mij verstaanbaar kan maken.

Martes 5 de junio

Deze dag heb ik weer meegelopen met het zaden verzamelen en geholpen om de zaden uit te vruchten te krijgen. Hier zijn wij de hele dag mee bezig geweest. Toen ik thuis kwam van het werk heb ik kippenvleugeltjes gemarineerd, ik wist dat als je de smaak goed in de kip wilt hebben dat je het een aantal uur moet marineren.'Kip, patat zonder appelmoes' Ik heb de kip gekruid en een paar uur in de koelkast laten staan. Ik had ook nog gebakken aardappels gemaakt waardoor het een soort van; kip, patat en appelmoes verhaal werd. Jammer was alleen dat ik geen appelmoes had, ik weet niet of ze dat hier verkopen.

Na een stevige maaltijd en heerlijk gegeten te hebben, ging ik skypen met Anouk en Daphne. Ik had hun al een tijdje niet ''gezien'' en wilde ze erg graag spreken. We hebben leuke gesprekken gehad en zaken besproken voor onze vakantie naar Hongarije! Het was een erg gezellige avond en heel fijn om hun weer gesproken te hebben.

Miércoles 6 de junio

Deze dag heb ik meegelopen met 2 vrouwen die planten verzamelen voor de verkoop. Deze dag bestond het vooral uit mixtrays. Deze worden verkocht aan lokale klanten. Erg handig, want dit heeft te maken met mijn stageopdracht vanuit het bedrijf.

Na de werkzaamheden van vandaag gingen we weer boodschappen doen. Veel boodschappen had ik niet nodig want ik had nog genoeg eten in huis. Na de boodschappen hebben opgeruimd heb ik het appartement schoongemaakt en ben ik lekker vroeg gaan slapen.

Jueves 7 de junio

Ik mocht deze dag zelf bepalen wat ik mocht doen. Ik besloot deze dag in mijn appartement aan mijn school te werken, dit moet ook gebeuren ;) Ik vond het wel fijn om dit een dagje te kunnen doen. Ik had het gevoel alsof ik de dag ervoor een verkeerde beweging had gemaakt of door mijn enkel was gegaan. Erg veel pijn aan mijn enkel met lopen. Dus op deze manier kon ik mooi mijn enkel rust geven. 's Avonds was ik uitgenodigd door Patrick en Lincy om hamburgers te komen eten. Zij hadden dit ook al een hele tijd niet meer gegeten en hadden er wel zin in. Tjonge, wat waren deze lekker! Tijdens het eten gingen we een leuke film kijken. Er zat genoeg humor in deze film en we hebben aardig kunnen lachen.

Viernes 8 de junio

Deze ochtend heb ik geholpen om meer ruimte vrij te maken op de roltafels. Hierbij gooide we oude, kapotte planten weg en zetten alle planten weer bij elkaar. 's Middags heb ik nog even aan mijn stageopdracht gewerkt.

's Avonds ging ik facetimen met Marissa, zij loopt stage in Canada. Heel gek, bij haar was het 5 uur eerder dan bij mij. Dus waar ik net gegeten had, ging zij pas over een paar uur eten. Het was erg gezellig en we hebben weer genoeg besproken.

Sabado 9 de junio

Deze zaterdag heb ik lekker uit kunnen slapen. Ik heb het hele appartement schoongemaakt en daarna ook gelijk mijn beddengoed gewassen + kleding. 's Avonds ging ik mee met Patrick en Hanneke naar La Pepa. Hier waren Patrick en ik al een aantal keer geweest, Hanneke niet. We hebben gezellig een paar drankjes gedronken en Spaanse croquetas gegeten. Het was erg leuk en de tijd vloog zo voorbij. Rond 11 uur zijn we weer richting de appartementen gegaan.

Domingo 10 de junio

Ik had met Hanneke afgesproken om mee te gaan naar de Guaza markt. Dat is een beetje hetzelfde als de markt in Guargacho (rommelmarkt). Deze markt was alleen een stuk opgeruimder en zag er verzorgder uit. Hanneke had nog een paar leuke dingen gekocht en daarna zijn we weer richting huis gegaan. Ik heb nog even in bed gelegen want ik voelde me niet helemaal optimaal en vrolijk. Ik heb lekker laat gegeten en verder een beetje Netflix gekeken.

Er zal snel weer een blog aankomen over de vijfde week.

Tot snel!

Leonie