Eerste weekend

25 mei 2018

De eerste week zat er dan toch echt op en dat betekent... WEEKEND! Ik keek hier toch stiekem wel een beetje naar uit, want het weekend betekent altijd veel goeds. Veel vrije tijd en op Tenerife betekent dat; 2 dagen uitslapen. Thuis zou ik op de zaterdag ochtend werken in de tomatenkas. Toch wel fijn om die extra ochtend te hebben die je kan uitslapen of om vroeg leuke dingen te gaan doen.

La Pepa

Patrick en Lincy vonden het een leuk idee om op vrijdagavond naar la pepa te gaan. Dit is een winkelcentrum in Los Christianos. Het winkelcentrum is niet heel erg populair meer, maar wat er bovenop het winkelcentrum gebeurt is erg interessant. Bovenop het winkelcentrum zijn er een heleboel kraampjes waar je verschillende soorten eten kan kopen en een aantal barretjes waar je bier, wijn, cocktails, fris kan halen. Ik was gelijk enthousiast, ik wilde wel ervaren hoe het 'nachtelijk leven' was op Tenerife (hierover straks meer). Nadat we hadden gepind bij de bank vertrokken we naar boven, wel via het winkelcentrum. De deuren stonden wagenwijd open en de roltrappen deden het uitstekend! Al een heel goed begin van de avond natuurlijk ;).

La pepaEenmaal boven aangekomen zochten we een leuk tafel(tje) uit en haalden we iets te drinken. Na een aantal drankjes en gezellige gesprekken leek het ons een goed idee om een stuk pizza te halen, om 11 uur 's avonds. Alleen waren dit geen normale stukken van de pizza, deze pizza zelf was bijna een halve beter breed. Bedenk maar hoe groot 1 stuk van de pizza was. De prijzen vielen gelukkig alles mee, het was niet heel erg duur. Los Christianos zit buiten Playa de Américas, het toeristische gebied. Dit maakt spullen kopen wel iets leuker :) De pizza zelf was echt suuuuper lekker, dunne bodem (heel fijn), genoeg kaas (ook fijn) en de topping was ook genoeg. Ik heb hier ook voor het eerst olijf gegeten, dit zat toevallig op de pizza. Ze zeggen over olijven dat het net als bier en koffie is, je moet het leren lekker vinden. Daarentegen vond ik het de eerste keer al niet volledig tegenvallen, niet verkeerd dacht ik. Na de gezellige avond gingen we maar eens naar het appartement terug, Patrick moest de volgende ochtend nog wat dingen doen in het bedrijf.

De strip

Zaterdag hebben we boodschappen gedaan in de Mercadona, dit is een soort supermarkt. Hier waren we al eerder geweest voor de boodschappen. Naast de standaard boodschappen heb ik nog speciale spullen moeten halen. Ik was natuurlijk weer zo slim geweest om wel haarshampoo mee te nemen, maar de douchegel zat niet in mijn koffer.. Ook waren afwas benodigdheden wel makkelijk om te hebben.

's Avonds zijn we naar 'de strip' gegaan van Playa de Américas. Dit is een straat vol met kroegen en clubs, hier is veel te doen dus in de avond. Het leek mij een leuk idee om de hakken die ik had meegenomen aan te doen. Ik had deze alleen nog niet eerder een avond aangehad.. We kwamen aan in Playa (afgekort) en hadden de auto op een goede plek neergezet, klein stukje lopen naar de kroegen en clubs. Onderweg kwamen we allerlei 'proppers' tegen. Dit zijn mensen die je proberen om te praten naar de kroeg of club te gaan waar zij voor werken. Dit had ik al een keer eerder meegemaakt op vakantie in Blanes, een paar mensen die je naar binnen proberen te praten. Maar deze hoeveelheid mensen had ik nog nooit gezien, om de 3 meter stond wel een persoon die je ergens heen wilde praten.

Op een gegeven moment liepen Lincy en ik voorop, aan de linkerkant begon er iemand tegen ons te praten en gelijk daarna aan de rechterkant begonnen ze ook Sangria drinkentegen ons te praten. Beetje vervelend was het wel, we hebben ze maar snel afgewimpeld en liepen maar snel door. Patrick werd het meeste aangesproken, wat daar de gedachte achter is weet ik ook niet. Misschien de gedachte dat de man het geld heeft en betaald voor de vrouwen? Ik zou het niet weten. We hadden al een aardig stukje gelopen toen mijn voeten al aardig zeer begonnen te doen, toch niet zo'n slim idee.. Ik dacht dat ik 5 blaren op mijn voeten zou hebben, dit bleek uiteindelijk wel mee te vallen gelukkig! We hadden ergens even een rustiger plekje gevonden waar we even konden zitten, heel fijn. Daarna gingen we weer een aardig stuk lopen, we wilden naar de Irish pub toe namelijk. Eenmaal daar aangekomen was het aardig rustig, wat betekende dat de meeste mensen al naar beneden waren gegaan. Ze hebben een verdieping beneden aangemaakt om niet veel geluidsoverlast te Irish pubveroorzaken, toch wel handig voor mensen die in de buurt wonen. Het was erg gezellig, veel Engelse liedjes die je dan makkelijk kent. We zijn gebleven tot 2 uur ongeveer, daarna zijn we terug gegaan naar het appartement.

We vonden het wel mooi geweest, net als mijn voeten, die waren er ook aardig klaar mee. Op het moment dat ik in de auto zat heb ik gelijk mijn schoenen uitgedaan. Wat een opluchting was dat! De volgende keer zal ik zeker betere maatregelen nemen voor ik ze aan doe haha!

Typische zondag

Op de zondag kon ik weer heerlijk uitslapen en lang in bed blijven liggen. De zondag was echt een typische zondag, lang in bed blijven liggen, laat eruit. Ik heb de hele dag eigenlijk niks gedaan, vooral gerelaxt. Veel Netflix gekeken!

1. Ria Enthoven:
    Hola sobrina Leonie.
    Al weer een leuk verhaal geschreven. En Patrick en Lincy zorgen goed voor jou. Lekker eten, drinken en uitgaan. Vraag de volgende keer om een Barraquito die moet je geproefd hebben. Nog heel veel plezier op het eiland.
  2. Anita lagraauw:
    25 mei 2018
    echt leuk, t te lezen. geniet ervan meissie
  3. Daphne:
    25 mei 2018
    Leuk blog girl😊 leuk om te lezen
  4. Anja:
    26 mei 2018
    Super avontuur, lekker genieten!
  5. Angela:
    26 mei 2018